Totalt antall sidevisninger

lørdag 21. februar 2009

Floating tank


Juhu! I går var jeg i floating tank! Åååååhh...det var herlig, det, dere! Legger inn dette bildet fra Andenes som en illustrasjon, bare fordi fargene minner meg om innsiden av floating tanken :o)

Westbytunet i Nordkjosbotn har laget et deilig "Delfinen Spa" nede i kjellern. Lekkert, lunt og vakkert.

Floating? Ja, det gjør jeg oppi et digert badekar, med supersalt kroppstemperert vann. Vannet er så salt (av magnesiumsalt, også kalt epsomsalt eller engelsk salt,) at det nesten kjennes tjukt ut mellom fingrene. Mens jeg flyter oppi det varme saltvannet, blir grensene mellom vannet og kroppen visket ut. Ingen vonde trykkpunkter for slitne kropper å ligge på, da hele kroppen hviler i oppdrifta av saltvannet.

Jeg dupper som en kork. Det er saltere enn Dødehavet, hvis det sier deg noe... Vannet i tanken er bare ca 25-30 cm dypt, likevel er det umulig å nå bunnen pga flytekorkeffekten. Tanken har et lett lokk jeg senker over meg, slik at det blir som å være inni et digert egg. Det gjør at varmen forblir rundt meg og ikke forsvinner ut i badeværelset.
Jeg kan velge om jeg vil ha musikk eller ei der inne. Om jeg vil ha lys rundt meg eller helt mørkt. Må innrømme at helt stille og helt mørkt er fantastisk for min del. Hvis jeg er sliten i kroppen, kan jeg nesten kjenne at kroppen suger til seg salt og reparerer seg fortere enn jeg kunne ane. Hvis jeg er i god form, er det en utrolig behagelig måte å ha en stille og vakker rolig stund med meg selv.

God som ny på null komma svisj!

Anbfales mer enn gjerne. Hvis du er forbi Nordkjostbotn eller et annet sted i Norge hvor floating fins, så prøv herlighetene. Blant de stedene jeg har floata til nå, kommer Mysen og Nordkjosbotn på hederlige topplasseringer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kuuuult!
Det der skal jeg prøve snart! I Oslo finnes dette tilbudet på et sted som heter Resonance på Majorstua.
Nå fikk jeg ny inspirasjon til å bestille time!
:) :)