Totalt antall sidevisninger

fredag 18. september 2009

Ørken


Tegnet av Lisa Cecilia Elstad Rehnlund

Det er i blodet mitt. Jeg ser for meg en substans farget i regnbue og sølv, som flyter sakte gjennom meg. Den er der når jeg sovner, når jeg våkner. Jeg trer på meg en hvit bomullskjole, og trår ut i ørkensanden. Føttene mine blir begravet i myke flammer. Jeg prøver å lukte noe, lytter tålmodig etter hvilken som helst lyd. Trærne dekket av torner, lager mytologiske skygger i sanden. En flokk med flaggermus, streifer brått den oransje fjellveggen. Jeg lukker øynene, og forestiller meg vingene mot kinnet mitt. I samme øyeblikk kjenner jeg lukten fra ørkenliljene. Jeg legger meg ned, slik at det honningfargede håret nesten går i ett med de brennende sandkornene. Det er mange år siden jeg valgte ensomheten. Det var bare et lite offer, uten det kunne jeg mistet alt. Endelig kan jeg bruke alt jeg har hatt inni meg. Frykten har jeg forlatt et sted nede i byen. Jeg kan temme sandstormer, stirre demoner inn i øynene med et ubevegelig blikk, tråkke barbeint på knust glass uten å blø. Kontroll og evner, alt jeg trenger å gjøre er å reise meg.


Skrevet av vår nye medskribent:) HURRA og velkommen til Lisa Cecilia Elstad Rehnlund

Ingen kommentarer: