Totalt antall sidevisninger

torsdag 26. mars 2009

Magnetisk tiltrekningskraft


Jeg lurer på hva dere tenker etter å ha lest en slik overskrift? For noen år siden ville jeg automatisk tenkt på de helt spesielle menneskene jeg hadde møtt eller hørt om med denne egenskapen. Nemlig dette magiske som kan kalles MAGNETISK TILTREKNINGSKRAFT…

Så er det NOE med oss mennesker, da. Noe stort og flott som (jeg tenker at) har gått mange av oss hus forbi. Vi har ikke fått det med oss. I alle fall lærte jeg ingen ting om det på skolen eller hjemme eller blant venner eller… Og hvis jeg visste det da jeg var liten, hadde jeg glemt det på veien. Det jeg tenker på, som det store og flotte med oss mennesker, er at ALLE har magnetisk tiltrekningskraft. Ikke bare noen få spesielle mennesker, men ALLE. Jeg tenker at hver og en av oss har denne fantastiske gaven i livet. Vi bare aner det ikke.

La meg forklare: En flott dame sa til meg for noen år siden, at ”kjærlighet er ikke noe du bruker opp. Hvis du åpner hjertet ditt og bruker kjærlighet til deg sjøl og omgivelsene dine, så blir det ikke tomt, det blir bare mer av det.” ”Wow! Herlig!”, tenkte jeg. ”Det må jo prøves ut.”

I ettertid har jeg interessert meg en del i dette, og funnet ut at hvis jeg gjør eller sender ut mye av en ting, så generer det bare mer av det samme. Det tiltrekker seg mer av samme slaget. Som magnetisme på jern. Suger det til seg. Sterkt og fast. Stoooor magnetisk tiltrekningskraft.

For eksempel har jeg alltid hatt en inngrodd overbevisning inni meg, om at jeg er heldig. Og det skjer stadig fine ting i livet mitt, som virkelig bekrefter at jeg er en heldiggris. Et annet eksempel er at jeg tidligere alltid tenkte at: ”Åhhh, jeg er alltid ulykkelig forelsket” …og så var det akkurat det jeg var! Uten helt å være klar over at jeg hadde en slik inngrodd ”ulykkelig” tankegang. Jeg lagde ulykkelige forelskelser på løpende bånd. Var skikkelig god på det, kan du si. Tenkte hele tiden tilbake på tidligere ulykkelige opplevelser, og grublet og kvernet på det, gang på gang. Lurte på hva jeg gjorde feil. Og min magnetiske tiltrekningskraft gjorde bare det den var som skapt for, nemlig lage mer av det jeg sendte ut med tankene mine. Ulykkelige forelskelser.

Det er til å le seg skakk av! Tenk så enkelt, da dere. Hvis jeg bekymrer meg, tiltrekker jeg meg flere bekymringer. Hvis jeg er takknemlig for det jeg allerede har, tiltrekker jeg mer å være takknemlig for. Hvis jeg aldri setter grenser, tiltrekker jeg meg bare mer av det som tråkker over grensene mine. Hvis jeg er deprimert, tiltrekker jeg bare flere depresjoner. Hvis jeg er sint hele tiden, tiltrekker jeg mer sinne. Hvis jeg tenker at det er enkelt og lett, tiltrekker jeg mer av det som lager livet enkelt og lett. Hvis jeg vet at det er mer enn nok kjærlighet, det tar aldri slutt, så tiltrekker jeg mer av det samme.

Heldigvis er det fritt fram å velge hva vi vil tiltrekke mer av. JAAA til magisk magnetisk tiltrekningskraft! Hvorfor ikke, forresten?
(Foto: Et sommermaleri jeg har laget)

Ingen kommentarer: