Totalt antall sidevisninger

mandag 20. januar 2014

12 ting jeg ikke har gjort før

I år mekka jeg et litt annerledes nyttårsløfte. Til meg selv, fra meg selv.
Med den fantastiske sangen til Baz Luhrman i tankene, den som heter Sunscreen, der han blant annet sier " Do one thing every day thats scares you", og Pippi Langstrømpes "Det har jeg ikke gjort før, så det går sikkert bra " i bakhodet, bestemte jeg meg.

Hver måned skal jeg prøve minst en ny ting jeg aldri før har gjort. Hvis jeg lykkes har jeg ved utgangen av 2014 gjort minst 12 helt nye ting, og kanskje har jeg funnet noe som er så kronisk artig at jeg vil fortsette med det ?

I dag prøvde jeg å gå på skøyter. Det har jeg gjort før, men det var med kvite dameskøyter som hadde bremsefunksjon framme.
I dag med hockeyskøyter som jeg fikk låne, de var litt for store, iskalde og hadde ingen bremser.
Det var en vesentlig forskjell. Men jeg prøvde i det minste, selv om jeg var ganske redd for å slå på meg blåræv eller vrikke anklene.

Jeg tror vi blir litt engsteligere med årene. Derfor trenger vi å by frykten opp til dans, litt ofte.

Hvorfor ikke, forresten ?

Det er så vakkert ute. Isekaldt og vakkert. Sollysende om dagen og månelyst om kvelden og natten. Bruk naturens ladekabler. De kan du koble deg på når som helst. og det kommer ingen regning.

5 kommentarer:

Linda C sa...

arti arti..skal følge med på dette:)

Lene Megan sa...

Men måske er det i virkeligheden glæden, vi byder op til dans?

Unknown sa...

Så sant så sant! Jo flere sjanser man tar, jo mer moro får man :)

Unknown sa...

For et godt forsett for året:-) Jeg heier på deg! Klem

Marianne Lovise Strand sa...

Så hyggelig at dere kommenterer, tusen takk :) Ja, det er nok heller gleden man byr opp til dans,Lene :) Men kanskje må vi utfordre frykten på en måte, og kanskje er noe gledesfylt det som tar knekken på frykt ?

Jeg heier på dere også :) godklem