Totalt antall sidevisninger

fredag 25. desember 2009

Rom for alle

Gode Maria Solheim sang for sin far på boklansering på Sortland hotell i høst. Vakkervakkert:) ( Foto:Marianne Lovise Strand).


I disse tider har jeg Takknemlighet i hjertet mitt . Takknemlighet sitter på fanget mitt, og Takknemlighet spiller julemusikk for meg døgnet rundt, nesten.
For virkelig. Jeg har så mye, så uendelig mye å være glad for, og det har virkelig gått opp for meg i det siste. Når det etter uker med hektiske, lange dager endelig er Ro i huset, Fred i sjela - og Jul. Minner. Tradisjoner. Familie samlet. Alt som betyr noe.
Jeg er takknemlig. Og samtidig uendelig klar over at det ikke er alle som har noen å være ilag med, idag - og i resten av jula. At det ikke er alle som har noen å lese julekort fra. Og som slett ikke spiser hjemmelaget kjøttrull med noen. Som bare har Ensomheten og Fortvilelsen til bords.
Kanskje vet du om noen du kan glede med et besøk - eller en telefon. Eller sette deg ned å skrive et nyttårsbrev eller kort, sende det til noen du ikke har hatt kontakt med på lenge - eller noen du liker å ha kontakt med. Gjør det som er godt for deg å gjøre - det gjør som regel godt for andre.
Ta deg tid til denne gode sangen som min venninne Maria Solheim har laget, og her fremfører helt uendelig fantastisk sammen med Hank von Helvete. Takk for god sang og musikk:)


Ingen kommentarer: