Totalt antall sidevisninger

fredag 11. desember 2009

Desemberfølelsen

...er en følelse av mørketidslys over himmelen og havet, kvitt melisdryss på fjella, fyr i peisen, hint av kongerøkelse, rolig julestemningsmusikk og TID TIL Å LAGE JULEPOST.

I to år har jeg ivrig skrevet julepost med tanke på venner og familie rundt om. Julepost som overraskende plutselig havnet inn i romjula, før den ble ferdig. Fint med romjulspost, tenkte jeg. Det ble visst med tanken. For juleposten ble raskt "nyttårspost, ja, det blir bra!" Og så, utpå nyåret fabulerte jeg noen korte øyeblikk på "jaaaa, kanskje et januarbrev ville vært hyggelig...?"

I to år har den ferdigskrevne juleposten havnet i returpapirsekken i slutten av januar. Jeg har til og med bunker med ferdigskrevne konvolutter i skuffen, som jeg har tatt vare på. Helt sant!

Og i år, hvor det har vært mer fart og færre timer i døgnet enn på lenge - har allerede halvparten av juleposten kommet i konvolutter og ligger i gangen klar for levering på posten. Slå den dere! :O)

Lage julepost, dét er desemberfølelse, dét.

Ingen kommentarer: