Totalt antall sidevisninger

mandag 10. august 2009

Kule ting å gjøre - del 2

I min bakgård fins det multer. Og utsikt. Det er fascinerende å plukke multe og se havet. Samtidig.

Lettskyet søndag. 16 grader og sørvestlig bris. Super utetemperatur hvis du har LITT klær på.

Vi i nord er nemlig blitt ekstraordinært godt behandlet siste tia. Vi har fått en helt fantastisk sommer og vi jubler over den. En slik sommer mistenker jeg at noen nede på Østlandet lett kan ta som en selvfølge? Det betyr altså at vi har vennet oss til å gå sommerlettkledde i over 22 varme grader her oppe. Og i går var det altså litt kjøligere for første gang på lenge, men likevel varm nordnorsk sommer, så jeg tok langbukser og langarmet genser på og for avgårde oppi bærbakkene og hadde en perfekt tur :o)

Og i bakkene er det strødd med gull. Det lyser rødoransjegult i det grønne. Jeg har gått over samme område 3 ganger, og andre har gått der innimellom mine turer - og enda er det flere store, deilige, flotte multer på gang. Det er nok til alle, det er helt sikkert!

Det er morsomt å møte folk. De fleste er lykkelig og meget fornøyde over all multa og koser seg på tur og gleder seg over rikdommen. Mens en og annen klarer å rynke på nesa i all herligheten. For eksempel når jeg spurte et menneske "Er det ikke flott?", så fikk jeg et litt sånn furtent svar: "Ja, men det er så lite modent..."

Hæh...?

Når hele fjellet har multedrakt på, så klarer noen altså likevel å finne på noe å være litt snurt for. Vi mennesker er rare dyr, dere, jeg kan jo ikke annet enn smile.

Men i alle fall, multekremdessert og multegull på skiva til vintern er kult. Tennene jogger allerede i vann til over anklene ved tanken.

Og nå begynner blåbæra å bli moden ;o)

Ingen kommentarer: