Totalt antall sidevisninger

torsdag 4. mars 2010

Det finnes dager...

...tida går ikke, den kommer:) (Foto:Marianne Lovise)


Javisst finnes det dager..
Av og til må man bare sette seg rett ned. Sette seg og tenke litt. Kanskje skrive ned noen punkter - eller rett og slett snakke litt høyt med seg selv.
Har dere ikke merket det. At av og ting er det litt fullt oppi hodet?
Ja, jeg vet, jeg vet at hjernen vår inni hodet vårt har en uendelig mye større kapasitet enn det som vi mennesker klarer å benytte. Et gigastort landskap der inne i hodet, som bare står uberørt.
Det er jo egentlig litt dumt? Hvorfor er det sånn egentlig?
Ja sånn kan man tenke.
Noen dager føler jeg at det er fullt i hodet. Stram badehette liksom.
Det flyter over. Man får den såkalte kaosfølelsen.
Heldigvis har jeg levd lenge nok til å vite at det går over, også denne gangen. Jeg får sitere Lillebror på det, han i filmen om Knerten " Det gåååår bra". Sa gutten med tårevåte øyne, og holdt seg beinhardt fast til setningen hans far hadde lært ham. Det gååår bra!

Så hva er det egentlig jeg skriver om nå da?
Nå skulle jeg egentlig noe annet. Men jeg har en klok venninne som har markert ordet med rød tusj. For jeg må ingenting, ikke jeg heller. Ikke hun. Og ikke dere andre.
Så bra at det finnes folk som markerer.

Så når jeg nå har skrevet dette, og starta to avsnitt etter hverandre med ordet SÅ - hva må jeg nå?

Ordet BØR liker jeg heller ikke så godt. Det klinger ikke godt, det er ikke behagelig å bruke.
Jeg ser en stor pekefinger som sier - du bør - du burde - du bør - du burde.
Det er altfor mange som sier sånn. Slutt med tøvet.

Jeg spurte Hjertet mitt idag. Og vet dere hva hjertet svarte?
Jeg VIL ha det fint - jeg vil følge GLEDEN :)

Så enkelt kan det faktisk være.
Jeg får heller overse at det koker over i hodet noen ganger. Det går jo tross alt an å tørke opp, etterpå.

Godnatt folkens. I morgen ligg en ny dag klar i senga og gleder seg til å stå opp.

Marianne Lovise Strand.

Etterskrift. Takk Carro. :)

Ingen kommentarer: