Totalt antall sidevisninger

søndag 27. mai 2012

Lev livet langsomt

Jeg vet om et menneske, et menneske som inspirerer  mange andre. Bjørg Thorhallsdottir heter hun, og jeg har hatt gleden av å møte henne en gang. Jeg vil anbefale å lese om hennes langsomlykke. Dette er til ettertanke, for meg og for andre. For når var det, egentlig, at vi i Norge mistet tiden ? Eckart Tolle har skjønt poenget. Vi trenger mennesker som ham, og som Bjørg, for å minne oss om hva som er vesentlig og viktig her i livet. Vi trenger påminnelser på at det eneste vi har, er her og nå. Øyeblikket. Mellomrommene. Grip dem.

Og ha en aldeles sakte god pinse. Om du må jobbe - gripe et øyeblikk likevel. De finnes hver dag, men det er du som må ta dem i bruk.
Her er linken:
http://bjorg.info/data/UserFiles/Files/BjorgsBalipdf.pdf


Pinsehilsen Marianne Lovise Strand


   Grønn lykke i regnet pinseaften 2012 på Ånstad i Sortland. Og like etter så jeg regnbuen.
   MMS-foto          Marianne Lovise Strand

1 kommentar:

Balsfjord og Malangen historielag sa...

Jeg har sittet på verandaen, innballet i pledd, med te og en god bok. Jeg har puslet i hagen, ryddet rundt huset og gått tur.

Alt i et aldeles tullerusk vær!
Så ja - i dag har jeg nytt øyeblikkene, mest på trass, og det føles deilig.

Så en dokumentar på tv om Bjørg. Hun virker som et særdeles spesielt og unikt menneske, et modig og åpent sinn og et varmt hjerte. Skrev du reportasje om henne?
Klem!