Totalt antall sidevisninger

fredag 2. oktober 2009

Når havet har finskjorta på

Hurtigruta i Risøyrenna (Foto:Marianne Strand copyright)

Æ sitt å nynne på en sang i kveld. En fin sang. Lars Bremnes har mange fine sanga. Og utrulig mange flotte teksta.
Deinna, fra albumet "Røverkistebunn" er gulle vakker. Og gir meg gode minner. Datteren vår var i 3 års alderen da den kom ut. Jeg spilte den mye, og hun kunne etter hvert tekstene ganske så godt. Så en dag, vi var på søndagtur og plutselig hørte vi fra baksetet? Mamma, ka e en situasjon? Ka sku vi svare, hvordan sku vi forklare? Æ trur æ sa noe om at "detta, at vi e i bilen nu og snakke om ka sangen betyr, det e en slags situasjon". . . .
For i sangen som Lars synger hører vi "...ser ut som han skjønna min situasjon". Neste gang ho sang den så miksa ho også litt med ordene og skapte et herlig, nytt uttrykk :
"Å æ harkje dekning på min situasjon....
"Gode minner er gull.Husk å samle dem. God helg:)
Og følg med, kanskje tar havet finskjorta på deinna helga :)
Marianne Lovise Strand


Havet har finskjorta fullhengt med sølje
Fjellan di glise med hållat emalje
Æ har ikkje dekning på min telefon

og hurtigruta blås
hurtigruta blås i sin bass- saxofon

Æ søng ikkje før dæ
æ søng før en måse
lar måsen ta sangen før han ser musikalsk ut
ser ut sm han skjønne min situasjon

når hurtigruta blås i sin bass- saxofon

Femten gasta på daumanns kiste
ka det skal bety skull æ ønske æ vesste
hadd æ kunn tatover
hadd æ svidd det inn tvert

mens hurtigruta blåse i sin hurtigrute- bert

Hadde tenkt å skriv
hadde tenkt tel å ringe
åh, du veit korsen ting e
selv stjernen må tvile på sin posison

når hurtigruta blås i sin bass- saxofon
LARS BREMNES

Ingen kommentarer: